Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools
Old 01-31-2006, 05:12 AM
erdna's Avatar
erdna erdna is offline
TE Expert

Default Any comments on the new Nikon D200

I noticed that a few of the TE and TL members are now using Nikon D200. Would you mind giving us comments on how it compares in every aspect from the D100 and D70? I have read reports, but those were by magazine writers/reporters. Would any members comment on the pros and cons?

Andre'
Reply With Quote
Old 02-01-2006, 10:50 AM
Zepi's Avatar
Zepi Zepi is offline
TE Expert

Default Re: Any comments on the new Nikon D200

Hello,
Je vais comparer le D200 au D70 que je connais parfaitement, et au D2x que je connais un peu.
Au niveau construction, le D200 surpasse aisément son petit frère le D70.
C’est un réel plaisir de le prendre en main, c’est solide, lourd, robuste et parfaitement fini.
Pour continuer dans les points forts, la mesure d’exposition est tout bonnement exceptionnelle ! ! ! (Normal, c’est a très peu de choses la même que celle du D2x), même tarif pour le fantastique moteur AF qui vient aussi directement du D2x….
L’écran du D200 est tout à fait fantastique lui aussi, il est énorme, clair et parfaitement lisible en pleine journée.
AU niveau de la définition, les 4 MP de plus sont finalement pas grand chose, on gagne en détails, c'est pratique pour recadrer, mais ce n’est pas le jour et la nuit !
Au niveau PC, j’ai du rajouter 1G de RAM pour pouvoir travailler correctement avec Nikon Capture.
Au niveau mémoire, si on travaille en RAW compressé + jpeg, il faut compter 50 à 70 photos pour remplir une carte de 1G.
C’est vraiment un boîtier qui donne du plaisir à utiliser, c’est très compliqué, on est à mille lieux du D70, on souffre pas mal au début !
Niveau cadence, les 5 images secondes le font passer pour un fusil mitrailleur quand vous vous trouvez en publique
Les réglages sont fous,fous,fous, encore une fois, hérité du D2X.
Le viseur est quant à lui pas mal du tout, bien meilleur que celui du D70, mais bien moins bon que celui du D2x.
La gestion du bruit est quant à elle assez spéciale, jusqu’à 400 isos, c’est tout simplement parfait, jusqu’à 800, c’est très bon….
Au-delà, le soft interne lisse beaucoup, mais ne fais pas ressortir de bruit, juste un grain très esthétique qu’on apercevra qu’au tirage…
Le seul point négatif vient de la batterie, on est bien loin des 1800 déclenchement annoncés ! Mon record était 500 images avec une charge…
En résumé, quand on vient du D2x, c’est un excellent boîtier très polyvalent et pas trop cher.
Quand on vient du D70, c’est assez compliqué au début, mais on entre dans un autre univers.
Maintenant, si on a un D70 et de belles optiques, c’est cool de passer au D200…
Sinon, équipez-vous en optiques en premier, c’est presque dommage de monter un 18-200 sigma sur son D200…
Pour ma part, c’est que du bonheur ce D200 ! ! !
J’en ai presque oublié mon rêve de posséder un jour un D2x…
Reply With Quote
Old 02-01-2006, 11:43 AM
maciekda's Avatar
maciekda maciekda is offline
Moderator

I hope Andre speaks French ;)
Reply With Quote
Old 02-01-2006, 12:43 PM
jinju's Avatar
jinju jinju is offline
TE Expert

I dont know personally but my friend has it and he is super happy with it.
Reply With Quote
Old 02-01-2006, 06:09 PM
erdna's Avatar
erdna erdna is offline
TE Expert

Thanks for the concern. I cannot read French but I usually have it translated by an architect friend who is fro Morocco.

Andre'
Reply With Quote
Old 02-01-2006, 06:22 PM
maciekda's Avatar
maciekda maciekda is offline
Moderator

hello Andre, nothing personal here, I just found it funny - the question was in English and the answer was given in French. I might start participating in discussions in Polish soon ;)
Reply With Quote
Old 02-02-2006, 01:10 AM
markgong's Avatar
markgong markgong is offline
TE Junior Member

I used one this weekend to shoot an assignment. I LOVE it. It really does everything the D2X does but at 1/2 the price. My only concern with it was the the poor battery life, but other than that, I LOVE it. Get it with the battery grip and it hands just like a D2X. The exposures are usually dead on, not like the D70 where you have to play around with it to get the correct exposure.

Mark
Reply With Quote
Old 02-14-2006, 06:23 AM
Furachan's Avatar
Furachan Furachan is offline
TE Expert

Merci Sebastien, tu as plus ou moins repondu a toutes mes questions de l'autre jour.
Je ne vois que deux inconvenients (apres plusieurs essais):
1. la question batteries - le LCD bouffe beacoup trop de jus...
2. Le manque de roue au dos (commen on en a chez Canon - c'est super!)
Autrement c'est un boitier vraiment redoutable, une BETE! J'aime beaucoup.
Merci,
Francis
Reply With Quote
Old 02-14-2006, 06:28 AM
Furachan's Avatar
Furachan Furachan is offline
TE Expert

Yes, Mark, that is my impression too after playing around with it a bunch of times in stores. It's a FANTASTIC machine, the kind you keep for YEARS! Nikon really thought deeply and very intelligently about this one.
As you know I'm a canon 20D shooter and we're al waiting for the new D35 or whatever to be announced next week, but my gut tells me it will not equal the D200 , rather going for incremental little upgrades based somewhat on the 5D. I predict some disappointment in Canon user ranks and maybe some migration toward the D200.
One make or break thing for me is shutter sound: the 20D is like a gun going off sometimes and when you're doing all your shooting, surrepticiously in the street it's like "HELLO, did you guys HEAR that, or should I let another one off just to make sure?" My sense is the D200 is much quiter, and that really matters to me.
Reply With Quote
Old 02-14-2006, 07:21 AM
jinju's Avatar
jinju jinju is offline
TE Expert

Yes, the 20D is loud. I love it. But from hanging out with a D200 user and shooting photos I can say that the D200 is also quite loud.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules